Då är detta en kurs för dig!
Kursen vänder sig till dig som har en del kundkontakt med utlandet via telefon och mail. Du jobbar kanske som receptionist, sekreterare eller med kundservice och behöver kunna ta emot samtal på engelska, lämna information, ta emot meddelanden samt få fram mer information när så behövs.
Som receptionist, sekreterare eller kundservicepersonal är det du som är ansiktet utåt. Du är ofta kundernas första kontakt med företaget. Att kunna ta väl hand om företagets kunder även när du måste tala engelska blir en ovärderlig tillgång för företaget.
Efter de här två dagarna får kommer du att bli proffsigare och säkrare i mötet med engelsktalande både via telefon och ”face to face”. Ditt ordförråd kommer att växa och du kommer att bli säkrare på att hantera e-post och affärsbrev på engelska. Du får ökade kunskaper om kulturella skillnader så du slipper göra de vanligaste misstagen. Du lär dig smarta tekniker för småprat med kunderna och hur du bäst tar emot och välkomnar engelsktalande kunder och samarbetspartners.
Du behöver inte vara jätteduktig på engelska för att klara av denna kurs men du ska kunna sätta ihop enkla meningar och kunna föra fram ett budskap. Kursen hålls till största del på engelska för att du ska få så mycket engelska som möjligt och den innehåller många workshops där du får öva på att använda den engelska du har. Det är dock ingen som kräver att du ska prata engelska inför hela gruppen.
Praktiska övningar (workshops) ingår i så gott som samtliga moment.
Anmälningar görs via mail eller telefon till Lena Elster
e-mail: lena@ltiab.se
tel: 0709-39 49 72